Lördag i Sofienbergsparken

Jag och Danne var barnvakter åt Selda i lördags. Jag vaknade av att Danne lät henne hoppa upp i sängen, knö sig ner mellan oss och i princip våldta mig med pussar. Det är okey när min lilla Jimbo gör det, för hans tunga slukar inte hela mitt ansikte. Selda däremot...man blir kvävd. Speciellt när man är nyvaken och armmusklerna inte riktigt klarar av att putta bort den fullvuxna valpen i iver. Men bättre med för mycket kärlek än för lite.
En sak som jag har märk med henne är att hon mest pussas för att hon ska kunna komma riktigt nära för att gnaga lite på en näsvinge eller på hakan. Det gör skitont. Hon verkligen nyper. Men det är väl så hon gör, så det känns... Så det känns att man finns och är i livet. Alla använder vi någon form av - så det känns. Detta var hennes.. Min lilla pojke hemma måste alltid gnaga lite på händerna med käken när man kommer hem. För att han vill visa kärlek så det känns. Jag använder också mig utav detta, jag brukar klämma Annica och Danne på näsan. Då vet dom att det känns;)

Vi drog och grillade i parken, Sofienbergsparken, på eftermiddagen. Vi satt där från halv tre till klockan sex.
Selda låg i solen och gnagde på ett ben och vi grillade och mös i den varma solen. Först var det jag, Danne och Maria sedan tillkom Erkan och Chris den sista timmen.



Vi fick smakprover från cola också. Världens minst lilla burk, så söt!




Efte den sköna eftermiddagen fick jag ta mig till jobbet. Det var ganska tunga steg faktiskt. Men vi jobbade på bra alla tre. Erkan, Chris och jag upplevde en utav de värsta kvällarna på länge. Kortterminalerna la av klockan halv två. Gissa om vi har det som värst runt det klockslaget... Och väldigt få i Oslo använder kontanter på krogen. Vi kan väl säga att det typ var kaous. Men eftersom vi är så jävla grymma fixade vi det rätt så bra ändå.
Jag var dock trött som tusan när vi stängde. Det tog oss två timmar och städa baren. vi var färdiga klockan fem.
Jag kom inte i säng förrän halv sju på morgonen i söndags. Och när jag kom hem så ringde mamma mig på skype för då hade hon stigit upp. Snacka om dygnsskarv för oss två. Det blev ett väldigt kort samtal och sedan bums i säng. Jag sov till halv fem på eftermiddagen igår. Helt slut.

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0