Litar du på telefonen?

Jag satt lydigt och väntade på att telefonen skulle ringa. Klockan 10.05 var den bestämda samtalstiden. Klockan blev 10.10 - 10.15  - 10.20....
Jag tänkte att det drog ut på tiden. Sedan får jag ett minisamtal från Ella på mobilen. Men jag har så sjukt dålig täckning på den att jag knappt vad hon säger. Jävla norska mobiler!;)
Jag förstår att det hade med tingsrätten att göra. Jag lyckas ringa upp Ella och hålla täckning länge nog för att få reda på att rätten nu skulle ringa den norska mobilen. Sedan ringer Lisa, Emelies mamma mig. Jag hör henne fråga efter mig innan det bryts. Jag flyger på hemtelefonen för att ringa upp henne. Men när jag försöker ringa kommer det bara en okänd signal till svar. vad är det som sker??!
Tingsrätten ville nu kontakta mig på mobilen, enligt Ella. Mobilen hade noll täckning och tydligen min hemtelefon också. Vad är oddsen liksom?!
Inte ett enda nummer fungerade! Jag provade även andra nummer men inga lycka. Va fan....

På men tofflorna, i pyjamas löper jag över till Ella i hopp om att hennes familjemedlemmar är hemma.
Som tur är öppnade Felicia dörren. Deras telefoner var också ur funktion. Så jag fick byta ut mitt simkort med hennes mobil för att kunna ringa till tingsrätten.

När jag kom fram hade dom tagit en paous så dom fick kalla in alla i rättssalen igen.  Jag blev direkt kopplad in i rättssalen för att nu efter 50 minuter kunna ge min vittnesförklaring.


När ska någonting någonsin flyta på enkelt för mig????????Herregud!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0