Min Colombian


Danne åkte till Köpenhamn i morse. Jag saknar redan min pojke! Igår var han och jag ute och käkade en bit på FRiDAYS. Lite för överskattat måste jag ju säga. Av alla lovord jag har hört om detta stället kunde jag inte hitta bitarnas plats. Men den bästa köttabiten satt ju framför mig hela tiden och det var också den jag fick ta med mig hem! Sen gjorde Daniel en super god "pink panter" till mig och vi mös i soffan till alldeles för sent. Hans flyg gick i morse 07.40 så det var upp och hoppa för honom kl. 6.
Klockan 9 vaknade jag av att Danne ringde, helt sömnig och lost, då var han i Köpenhamn. Jag kunde bara inte fatta att han hade hunnit flyga dit så fort. Det känndes som att jag vilat ögonen en halvtimme max!



När Danne väl anländer till Köpenhamn får han vara med om något helt oväntat.
Han skulle träffa Nico, sin polare, på hans skola i caféterian. Istället dyker en snubbe upp och säger;
-Är det du som är Daniel?
-Ja
, säger Danne och den främmande mannen presenterar sig som Nicos klasskompis.
I nästa sekund leds Danne in i ett klassrum fullt av elever och snubben presenterar honom som
en utbytesstudent från Colombia! Danne bara står där som ett sjukt stort frågetecken och måste hälsa på hela klassen.
Där sitter han, min pojk, mitt i en föreläsning om något han inte har en aning om, livrädd för att läraren ska ställa honom frågor. Oturligt händer det.
- So Daniel, for how long have you been studying in Denmark?
- Eehh, I´m not....I study in Sweden...thinking about moving here...
Så fort lektionen var slut kutade han ut därifrån. Nico, hans vän, var inte ens med på lektionen i början så han fattade ju inte alls varför denna främmande snubbe bara hade fört in honom i ett klassrum.
Hahaha! Alltid ska det vara något. Stackars min lilla kille. Jag ska pussa extra mycket på honom när han kommer hem!


 


Kommentarer
Postat av: ak

hahahahaha jag dör.

2011-03-11 @ 17:31:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0