Smoothie frukost!

Jag sitter och klurar lite på smoothies. Jag och Emmie säger hela tiden att vi ska börja göra det oftare men vi får det aldrig helt gjort. Det är lite lättare under sommartid med alla färska frukter osv. Men så tänkte jag att jag kan göra en "grönsaks-smoothis" Och hittade en ganska intressant men jag kommer nog att justera receptet lite så det passar miss Jess.



Ingredienser:
-
1/2 dl turkisk yoghurt
- 1 dl färskpressad morotsjuice
- 1/2 mogen avokado
- 1 nypa salt
- 2 tsk krossade linfrön
- 1 nya svartpeppar



Jag kommer nog att göra såhär, med tanak på att jag inte har linfrön och inte orkar pressa morätter.
Plus att jag vill ha en större smoothie:)


Á la Kaaramell:
- 1 avokado
- 1 1/2 dl turkisk yoghurt
- 1/2 till 1 banan
- 1/2 dl juice ( i mitt fall tropisk)

Imorgon så får vi se lite vad som slängs i mixern och inte. Jag kanske använder mig av lite nötter också. Man vet aldrig med denna mäster kock! Hon kommer nog trolla fram en grym smoothie;) Blev ju inte så mycket utav en grönsakssmoothie, men det blir nog gott gott ändå!

Btw jag kommer använda blendern som Danne köpte till inflyttningspresent!
Invigning var det! Oooooh yes!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0