Ledig söndag

Idag har varit en väldigt väldigt skön och behövd dag. Jag har inte riktigt haft chansen att vara själv och ledig på så länge så idag var verkligen ren slappe - don´t care - jessica time dag.

Jag har låtit hela "Sex and the city" säsong 1 rulla och bara kopplat av. Jag tänkte först att jag skulle ha ett konstnärligt maraton men det går bara inte att forma med handen när sinnet inte är helt där.

Vi var färdiga hyfsat tidigt igår just för att klockan ställdes fram en timme. Min mobil gjorde tydligen detta automatiskt vilket jag är oerhört tacksam över. Jag har aldrig full koll på när man ställer om klockan, vilket håll man ska vrida och vilket tid på dygnet som det ändrade klockslaget skall ställas.

Hur som helst, jag åkte hem efter en work pizza och väntade på att Danne skulle komma hem. Hans uppgjör på jobbet tog sådan tid att han inte var hemma förrän halv 7, eller halv 6 gammal tid. Men ändå! Vi slutar jobbet klockan tre på natten. Det ska inte ta sådan tid! Vi gick och la oss i gryningen då jag fick användning för min ögonlapp och somnade som en stock. Jag vaknade inte förrän Danne skulle upp, klockan 12, för att göra sig iordning för sitt andra jobb. Jag slöt ögonen för ett ögonblick, trodde jag, och vaknade halv fem! Helt otroligt, jag sov bort hela eftermiddagen.
Så min lediga dag blev egentligen min lediga kväll. Fast jag tror att min kropp behövde sin vila. Annars kan man inte sova i 5 timmar med rummet badandes i dagens ljus, med de otroligt högljudda grannarnas stampanden på övervåningen. Jag använde alltså inte min ögonlapp här = trött kvinna! 


Dagens slutsats - nöjd med egen tid och tacksam för ögonlappen!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0