steg för steg..

Jag vet inte hur många som kommer ihåg mitt inlägg om hur enkelt man kan ändra sida bidrags vanor?
Jag kan inte längre lägga alla mina överblivna småmynt i boxen som går till räddnings organisationer. För jag har flyttat och där med bytt butik. 
Men idag kompenserade jag upp lite. Det satt en tiggare ute i kylan och jag skramlade ner 60 kr i hans kopp. Inte så väst mycket egentligen men för honom var det väl ett okey bidrag. 
Efter mat-shoppingen behövde jag en kopp kaffe - "to go" precis över gatan. Då ser jag att mannen är kvar och god som jag är köpte jag en kopp dubbel cappucino och en varm chocklad. Chockladen gav jag till den slitna karln som sken upp som en sol. Sedan fortsatte jag dagen med en god magkänsla:)

Fler sånna gärningar folks! Man behöver inte göra mer än att tömma fickorna på de mynten man vanligtvis inte vet om att man äger! Det är värt så mycket mer för en annan! 

Kommentarer
Postat av: Ronni

Gillar dig.

2011-01-20 @ 19:00:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0