Hur mycket har du rest?

Det finns 244 länder på vår jord, alltså väldigt väldigt många. Ca 7000 språk! Jag kan två! Asså herregud va liten jag känner mig! Men jag känner ändå att jag gjort mitt bästa fram till nu.
Alla har vi en lista på vad man vill göra i livet, hoppas jag. Många punkter på den listan brukar beröra nya resemål. 


Länder som jag besökt:

•Sverige
•Norge
•Danmark
•Tyskland
•Österrike
•Tjeckien
•Ungern
•Serbien
•Italien
•Grekland
•Spanien
•Bulgarien
•Tunisien
•Singapore
•Hong Kong
•Kina
•Japan
•Malaysia + Borneo
•Kambodja
•Thailand
•Vietnam
•Australien
•Nya Zeeland
•Brasilien
•Mexico
•Barbados
•St Croix ( en av jungfruöarna)
•Peru
•St. Marrten
•Puerto Rico
•St. Lucia
•Antigua
•Canada
•USA (34 stater)


Jag har varit i 34 länder. En del mer om man räknar med alla mellanlandningar :)
Jag är nöjd, för att bara ha fyllt 22 i januari, med mina resemål. Jag har ändå hunnit en del tycker jag, fast inte så många länder ändå med tanke på hur många länder faktiskt det finns.
Jag har alltså besökt 13,9 % av världen. Och mer kommer det till att bli!

 



Förhoppningvis kommer jag att få resa massa, massa med min Daniel, the apple of my eye.


 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0