Huvudet i taket

Igår var jag nog världens bästa städkärring. Jag städade så knogarna blödde. Jag började först med att tvätta två laddningar. Eftersom där finns två maskiner jobbade jag lite snabbare så. Totalt igår tvättade jag fem gånger, plus att jag handtvättade fyra plagg. Varav ett var Dannes astunga stickade tröja, inte kul. Sen fortsatte jag att skrubba. Och jag hann helt enkelt med att städa hela sovrummet, som jag sa igår. Jag spann vidare och en toalett, som är anknyten till det sovrummet, är också helt kliniskt ren. Jag hade kunnat slicka toalettstolen, men det gjorde jag faktiskt inte. 
Jag grep tag i fönsterputsen och skulle fortsätta ut på altanen, Danne kom hem  någonstans kring detta ögonblick. Han skulle laga köttbullar och potatismos. 
Under tiden som jag skrubbar hela altanen lagar min man mat. På altanen skurar jag verkligen alla fönster, då menar jag alla! Och skrubbar bort varenda liten död fluga. Min farfmor och farfar har sjukt mycket växter där, det är ett under att jag lyckades göra rent där! Men jag är otroligt stolt över min insats!
När jag va klar tänkte jag, åååå vad gott med mat. 
Då visar det sig att Danne kräver lite assistans med det hela så jag fick tillverka köttbullarna och göra själva moset.  Pojken sitter i vardagsrummet och relaxar framför time out. Haha! Så mycket hjälp han gav...

Trots min hårda gårdag har jag haft sjukt svårt att sova. Jag har inte kunnat somna in alls. Så nu är jag en sliten piga. Men så är det ibland. Nu snart ska jag och Danne dra till Malmö och Köpenhamn. Vi ska på lägenhetsvisning - önska oss lycka till! Och så ska vi försöka ordna med lite skattekort osv i Köpenhamn.

Peace out - nu är det kaffe!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0