klockan är kudden

Jag är precis på väg till sängs. Det har varit några aktiva dagar. Hela helgen var jag fri.. fri från arbete, fri från pliker... Kan man tro. Det är alltid någonting nytt som bankar på dörren. I detta fall mina otroligt ej rätta Tele 2 räkningar. Norge Tele 2 är helt otroliga. Jag orkar inte ens gå in på vad som är fel för då får jag fylla i en halvtimmes lång text. Men  det var bara en av alla de måsten som bara dök upp i helgen. Men som tur var kom jag mig ut med Micki och Emelie och vi hade verkligen skitkul. Vi lyckades hipp som happ glida in lite lätt på ett bananskal. Jag drog en skämt med en killa på väg ut ur taxin vi skulle ta och så sim salabim var vi vid ett vip-bord på Manolo utan taxi. Underbart rolig kväll faktiskt:)

Veckan för övrigt har rullat på som den ska tycker jag. Haft lite obekväma arbetspass bara. Igår jobbade jag kvällspass och idag dagpasset. Det gör att min sömn i natt låg på noll någonstans. Speciellt nu när grannarna över oss har fått för sig att spela basketboll inomhus. Vad hände där liksom? Det borde väl ändå finnas lag på att inte syssla med bollsport eller annat som kan dunka förutom sex och hög musik??!!

Jag tränade ordentligt efter jobbet jag handlade ordentliga råvaror och gjorde mig själv en väldigt ordentlig kvällsmat. Men också en nyttig sådan.




Receptet på Jessicas lax-sulamung- filidung-panna kanske?

›-» 2 Lax filér
›-» små räkor
›-» 3 vitlöksklyftor
›-» färdigplockade pumpfrön
›-» dill krydda/färsk dill
›-» purjolök
›-» kayenpeppar
›-» citronpeppar

Först så började jag steka laxen i lite olivolja. Efter en lätt stekyta tillsatte jag hackad vitlök, dill, purjolök och räkor. Lite salt, kayenpeppar och citronpeppar. Laxen blir ganska lätt att dela på så då kan man välja att göra en lax wook eller steka klart laxen och lägga den åt sidan. Därefter steka resten av ingredienserna med lite mer olivolja. Jag gjorde någonting mitt emellan. Det blev liksom inte hela filér utan större bitar kan man säga.
Vid sidan om rostade jag pumpfröna. Det är bara till att lägga fröna i en lite gryta, utan någonting annat, och lätt bränna dom. Men skaka hela tiden om annars vet jag inte vad som händer. 
Till maten gjorde jag en bladspenatsallad med lite rödlök och tomat. Och som vanligt olivolja, vinäger och lite salt.

Medans maten blev sjukt bra, om jag får säga det själv, så såg inte kocken själv ut som kaaramell pecis.

 

Jag fick Dannes lera. Ja altså, han var i Danmark på spa och fick med sig en liten burk av deras ansiktsmask. Så jag tänkte att den har ju inte pojken någon nytta utav. Jag kämpar helt enkelt för det samma som alla andra skandinaviska kvinnor - babylen hy.
Det hjälpte faktiskt, i varje fall för idag!

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0