Det sker med invigning

Söndagen passerade och visade sig bli en lång och härlig sådan. Vi bjöd in "the tea lounge people" på grillning i Sofienbergparken och det blev tillslut Chris, Tommy och hans flickvän Kristine, jag och Danny som körde.
Två engångsgrillar, ett stort paket med grillspätt, korvar och karbonader samt inlagda grönsaker från babbe-shopparna stod på bordet. Otroligt gott. Det var egentligen inte så mycket sol men vi hade det riktigt mysigt ändå. Vi fick träffa två små mops valpar, en stor rottis som hette Shakira. Hon blev vår bästa vän efter två grillkorvar.
Och sist men inte minst en griskulting som någon rastade i parken. Hur sköter man om en liten gris i en storstad? Nog med att tvinga stora hundar bo här, men en gris? Behöver inte grisar en egen liten lerpöl att gegga och böka i precis som en kanin behöver hö och en katt sin låda? Måste säga att det inte kändes helt rätt. Hoppas bara att han tars omhand, den lilla griseknoen!


Vi började på gräsmattan men avancerade upp till en parkbänk så fort det blev ledigt. Det ser lite billigt och luffigt ut det här. Men det är lite så man ska ha det när man grillar i parken. Helst ska man ha en tallrik för lite med sig eller sakna tändare, då är grillningen fulländad. Chris fick både äta och dricka ur en plastburk, dom ni ser staplade på bilden;)


Danne skulle öva lite på flairingen. Det gick väl sådär va gubben;)
Fast jag ska inte säga något, jag är ju inte direkt bättre.


Vi körde helt enkelt en invigning av både våren och grillningen. Det går på någotvis hand i hand.
Våren sker med invigning. Man måste ha någon typ av start på den nya årstiden. Det hade vi i söndags. Nu är det, för mig, officiellt vår. Snälla ingen mer snö nu! 




På kvällen blev vi sugna på att laga lite ordentlig mat och jag fick ett himla sug efter kanelbullar...
Klockan elva på kvällen var det fullt ståhej i Dannes kök då det lagas potatisgratäng, panacotta och kanelbullar samtidigt. Ojojoj.. vad jag inte höll min diet denna helgen!


Kanelbullarna blev kanske inte lika bra som jag hade velat efterom jag inte hade någon jäst. I Norge är allt stängt på söndagar så jag fick hetl enkelt göra det jag kunde utav situationen. Jag åt troget upp min del medens Danne lämnade sin...

Det kanske inte ser så gott ut, men det var det! Krämig avokado/fetaost sallad med potatisgratäng och stekt kyckling. Mums mums!

Det har varit en jätte mysig helg. Mycket tid med både pojken och vänner, me like!



Peace out!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0