Valet..

Vad hände?
Det var en, måste jag erkänna, väldigt spännande valvaka. Vi hade bjudit över några av Martinas och Viktors polare hem till oss för att följa röstningen.
Och gissa om många av oss blev chockade när SDs röster bara steg och steg..
Helt otroligt! Och vilket trash talk det var igår! Jag personligen är ju inte direkt överlycklig för att SD kommit in i riksdagen. Frktansvärt verkligen! Men det som chockade mig mest var hur oproffsigt partiet verkar. Disco musik när Jimmie Åkersson ska hålla tal, västa heja-ramsan som vanligtvis känns igen på en konsert eller bar och därmed inte passade in överhuvudtaget.
Och att alla partiledare verkligen tar så stort avstånde de bara kan ifrån detta parti och på väldigt tydlig svenska talar om hur dom ska motarbeta och göra allt för att Sverige demokraterna inte ska få en syl i vädret.
Jag klandrar dom inte, jag håller med. Men samtidigt tyckte jag att en del av denna smutskastning känndes som en lekstuga, men det är väl kanske så det måste se ut. Vad vet jag.

I vilket fall är jag högst missnöjd med valet i år och inte glad över att SD tagit sig in i riksdagen, usch!

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0