Forklaringen...

Ja nu har jag ju varit lite oaktiv kan man val saga.
Detta har dock sin forklaring i att jag har varit pa en 6 dagars djungeltur.
Det vill saga djungeltur utan narhet till civilisation.
For att komma dit dar vi var fick vi forst ta en bil till hamnen och sen
aka med speedboat till en annan liten by for att darifran ta anne en bil.
Jag tror vi satt i den vanen i kanske 2 timmar och da kom vi fran till en Lodge
for lite vila men annu var vi inte framme. Det som foljde var annu en bat, inte i samma hastighet dock,
ut pa amazonasfloden...Spannade.
Det forsta vi ser ar en fet spindel pa ryggstadet i baten. Det var ju en del panikande
men det fanns ju inte mycket att gora da vi som sagt satt i en bat utan flykt vag.
Det var bara till att sitta dar och hoppas att den gigantiska spindeln
inte borjade klattra pa oss.
Redan forsta natten sov vi ute i djungeln i bara hammockar som vi hangt upp
i en liten forberedd gren stallning. Lite sadar halvt hemma gjord kan vi val saga.
Men den fungerade utmnarkt! Det var verkligen haftigt att sova mitt ute i den vila djungeln forsta
natten och bara lyssna till alla ljud runt omkring. Jag kunde inte sova sa bra for det var hela tiden nagot som vackte mig. Var det inte djungelljud sa var det norrmannens snarkt eller Ellas prat i somnen.

Alla dagarna var fyllda med aventyr. Vi fiskade pirajor och fick halla en helt vild sengangare com guiden sjalv klattrade upp i tradet och hamtade ner. Valdigt langsamma djur det dar assa! Att dom bara overlever!
Sen har vi besokt familjer som bor mitt ute langs amazonas floden och fangat kaymaner och sjalva simmat ut med baten och badat i Amazonas floden! Verkligen helt otroligt!
Om ni nagon gang aker hit sa stanna i minst 4 -6 dagar. Man far se sa mimla mycket mer. Och guiderna var sa javla roliga. Vi hade en ackta Mowgli guide och sen fanns det en till som var en akta rasta man! Haha! Underbara manniksor!!

Nu ar jag tillbaka i Manaus och imrogon kommer vi att flyga till Sau Paulo for att sedan ta
oss till Rio igen.

Hoppas att det inte ar allt for kallt dar hemma, har svettas man ju sa snabbt
att man inte hinner med tvatten!

Kommentarer
Postat av: titti

HÄFTIGT !!!

2010-03-01 @ 23:40:37
Postat av: mamma

skönt att du är tillbaka i cilivisationen igen.tänkt mycket på dig.spännande upplevelser du har fått uppleva i regnskogen.här hemma har snön börjat att smälta undan,skönt.man är inte van vid 3 månader med snö.du kanske skulle tycka att det skulle vara skönt med lite svalka ?älskar dig puss mamma

2010-03-02 @ 06:14:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0