Hej hopp, regn dropp..

Ja nu tankte ju vi tagit en underbar soldag. Men da borjade det helt enkelt att regna idag sa da blir det till att sitta inne i lagenheten och gora i princip ingenting..
Vi maste dock borja planera resten av var fard nu efter ytterligare komplikationer.
Inka leden i Peru, som vi skulle aka till, kan man inte langre ga. Regnperioden har orsakat allt for mycket forstorelse pa leden vilket innebar att det ar en direkt fara att ga dar. Och att det varit jordskred gor inte saken battre. Dom raknar med att ha reparerat skadorna till den 15 mars, men da ar vi redan pa kryssningen i Karibieen. Sa det passade ju sig inte riktigt. Antagligen blir det en buss tur till nagot annat land eller nagon annan destination i "narheten". Oftast brukar ju vi inte acceptera avstand sa vi far se vart det bar.

Fotbollen igar var helt ortolig. Det var Flamengo vs Botafogo som motte varandra i statskampen. Var klack var latt detn storsta och galnaste pa hela arenan, oturligt nog forlorade vi. Men jag har aldrig varit med om ett sant tryck pa en laktare ngagonsin! Tank nar dar ar riktigt stora matcher!! Herregud! Det var verkligen haftigt och jag kan garantera att alla fotbollsgalningar dar hemma hade alskat att sitta dar bland alla fotbolls tokiga brasilianare! Vilket tryck, vilket tryck! Och tillslut kunde man sjunga med i nagra av visorna. I en utav dom visade det sig att vi sjong att alla motstandare var bog. Det ar roligt nar sant hander..;)




I ovrigt sa njuter jag bara av hela atmosfaren har i Rio De Janeiro. Alla glada manniskor, alla kulturella normer och sa klart dom valdigt sjalsakra kvinnorna:).  Jag har aldrig nagonsin varit med om kvinnor i verkligen alla former som ar sa bekvama med att visa upp sig sjalva, herregud. Vi har allt fran bilringade kottbullar till smala midjor med gigantiska rumpor till Langa smala applen och paron. Det ar underbart!
Mannen daremot ar lite halv jobbiga. Dom ar sa otroligt patrangande. Det ar fan helt sjukt. Varannan person som gar forbi ska kyssas och gifta sig med en och allt vad dom far for sig. Skriker och gapar att man ska stanna och komma tillbaka och vissa ger tig inte alls. Sa da ar det lite fula ord och en knuff som galler! Man far ju inte vara blyg har!

Men i det stora hela sa alskar jag Rio, det ar verkligen en undrbar plats for fest, dans, semester och sol!

(Jag kan inte lagga upp bilder har, men det kommer snart jag lovar!)


Kommentarer
Postat av: mamma

hej hopp på dig ! idag vaknar man och tittar ut,och vad ser man ,jo ca 50 cm snö har fallit ner inatt.sådet var bara att ta skyfflen och gå ut och skotta ca 45 min tog det.ska kolla med annica om hon kan lägga ut bilder på sin blogg.synd att ni inte kan gå inkaleden som ni planerat.hoppas ni hittar ngt annat trevligt att göra.rio verkar vara en hitt.tack för att du är så flitig på din blogg.jag var lite orolig ett tag ,när ni inte hörde av er efter fylgresan.mormor hälsar till dig.nu ska jag ta bussen till jobbet.puss och kram från mamma.

2010-02-20 @ 08:09:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0