Jul i Halmstad!!

Äntligen hemma för att fira jul med min köra familj! Jag kom hem på kvällen den 22e. Och det första jag får göra är att åka med på en övningskörnings runda. Annica hon övar som tusan och hon hoppas också att detta vädret håller i sig till uppkörningen ;)
Slutligen rullade vi upp framför huset och jag fick träffa mamma och mina små "skrutt- hundar" som Ella säger.

Vi hade en myskväll och tittade på gamla julrullar på video, ni vet en sån man hade förr ;)
Sen kröp vi till sängs och jag sov över hos syrran.

Dagen efter var det verkligen stoj och stim för allt var tydligen inte helt klart innan julaftorn så jag och Annica hade mission "åka runt i stan och styra upp" medens mamma styrde hemma.
Full fart och sedan på eftermioddagen lyckades vi också klämma in ett besök på ett kalas.

Kvällen kom - alla paket köpte och inslagna - maten färdig och underbar - familjen samlad för att klä granen och spela bingolottes uppesittarkväll.
Det var en fin kväll med mamma, pappa och Annica. Så himla längesedan det var vi kunde vara tillsammans på detta sättet. Guld värt att tjata sig ledig! 

Julaftorns morgonen kom och jag vaknade upp med en hårig man i sängen. Då slog det mig. Jag hade ju hämtat Daniel halv 5 på morgonen då han anlände till Eurostop med Swebus.
Han skulle vara med och fira tillsammans med hela min underbara familj. :)

När vi klev upp blev det lite frulle och sedan gav vi oss ut med Jimbo för att träffa Ella och Bailey. Bailey är Ellas hund, en stor klumpig golden, och jimbo är min lilla skrutt. Dom sprang runt och fjantade i snön ett tag medens vi stor och utbytte julhälsningar. Det var mys att se vovvarna springa runt och träffa en varsin kompis, så där på jul.

 


Sedan var det dags för Anya&Apya - farmor och farfar!
Som vnanligt börjar vi med Kalle anka och glögg innan vi sätter oss till bords. Ibland hinner vi med Vissla johanna också :) Men i år var alla så hungriga att vi attakerade julbordet på en gång.
Och källen rullade på som det brukade medn Jessica-tomtem och Janne-tomten.
Högen med paket var inte särskilt liten heller. För Daniel var den helt enorm då det var den största pakethög han någonsin sett. Lite sött faktiskt. För vanligtvis när vi var mindre gick det nästan inte att gå in i den biten utav rummet där paketen var placerade. Det var bara en så otroligt enorm hög.
Men nu börjar vi bli en gnutta äldre och det är inte samma kvantitet längre.
Senare på kvällen lekte vi med våra klappar. Det fansn inte så värst många leksaker detta året. Men ett spel i vart fall - Med andra ord. Och det spelade vi resten utav kvällen. Med en massa chocklad och godis och allt möjligt att knapra på.
Jag tror alddig att jag är männare någon annan gång på året än på Julafton. Denna dag tar hem priset för övermätt med hästlängder!




GOD JUL och snart ett nytt år!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0