Västerås!



Japp Jessica har varit i Västerås på besök tillsammans me Danne.
Vi hade verkligen en as skön helg, då vi bara gled runt
 och levde livet och festade såklart=)

Vi tog bussen från Oslo på torsdags kvällen och reste över natten.
Väl framme var det bums i säng för
att vila upp batterierna inför den fart fyllda helgen!

På fredagen blev det shopping hela eftermiddagen tills att
vi slutligen stannade till och tog en pizza på vad som, enligt
Danne, skulle vara det godaste kebabstället i Västerås.
Och jag måste hålla med om att det inte var illa pinkat!
Efter det blev det ju en tur inom Dannes pappa, man måste ju
hälsa på päronen när man befinner sig i hemmatrakterna=)
Där matade vi hästar och kelade lite med katter.
Därefter en tur inom systemet och sedan raka vägen hem för
att göra oss i ordning. Det blev lite för chill för mig
Danne och Arez innan vi drog vidare till stan för lite grogging..;)
Resultat: en trevlig utekväll tillsammans med Daniels vänner som
 följdes utav en otrevlig huvudvärk dagen efter!

Men det var upp och hoppa, göra sig lite i ordning och
sedan var det dags för stan igen. 
Vi lunchade på en asiatisk retaurang och efter det gick vi och tog 
en kaffe på en mysigt litet café. 
Sedan drog vi igång med Bowling.
Jag vill ju inte vara den som är den men 3 fullvuxna män 
möter Jessica(med muskler i viloläge) och förlorar.
Jag måste säga att jag är lite stolt över min seger..;)
Och även överraskad, men alla kan ju som sagt vinna i bowling.
Man måste bara få in den rätta knycken!

På kvällen blev det utgång igen, såklart!
Vi hade en mysig förfest hemma hos någon tillsammans
med fler av Dannes vänner som han så väl berättat om tidigare..=)
När vi skulle ut på krogen så var det lite svårt för oss
att komma in eftersom jag var för ung.
Men Arez lyckades på något konstigt vis att få in oss alla
ändå och vakterna sa inte ett enda ord..helt otroligt!
Tack för det!
Som vanligt löpte jag till dansgolvet direkt och det var väl där
jag befann mig under hela kvällen också.
Party party!

Det blev en lång slö söndag med pizza och skräckfilm.
Men sedan på kvällen så skulle Danne och hans bror firas
i efterskott så då hamnade jag mitt i ett litet släcktkalas..
Men det gick bra, trevliga människor och god mat=)

På kvällen packade vi ihop våra grejer för 
resten av aftonen skulle vi tillbringa med Grabbarna innan
det var dags för oss att åka. Så det blev en fika och 
sedan ännu en runda med bowling. Denna gången vann faktriskt 
Danne och inte jag, så nu ligger vi 1-1.
Eftersom bowlingen stängde 22.00 och vår buss inte gick förrän 
klockan 24.00 så åkte vi hem med bowling-gänget och spelade Geni.
Gissa om jag förlorade hårt...ehh ja!
Inte så konstigt dock, jag är ju som jag är!
Men jag fick rätt konstiga frågor som:

Vilken frukt ska man äta mycket av om man
utsatts för strålning ifrån kärnvapen?

Inte det man använder sig av varje dag kanske
men svaret är i varje fall Banan.

Bussresan hem gick bra, jag kunde av någon anledning sova bra
vilket var skönt efter en så aktiv söndagskväll.


Tyvärr så har jag inga bilder att lägga upp för jag
råkade på något sätt att radera dom bilderna som
fanns på Dannes kamera. Även bilder som var viktiga som
tillhörde andra tidigare händelser. (Förlåt mig! Jag är så dum.)
Så ni får helt enkelt föreställa er helgen framför er.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0