Svin-influensa / Radio Halland!

Idag var jag och tjejerna på Vallås vård central för att vaccinera oss såklart.
Jag kom först dit tidigt i morse men då hade vaccinet ännu inte kommit och dom frågade mig i fall jag ingick i någon av riskgrupperna. Vilket jag ju inte gjorde eftersom jag inte är gammal, har en kronisk sjukdom eller hjärt och lung svårigheter. Men efter receptionisten hade varit och dubbel checkat med en sköterksa kom hon sedan tillbaka till mig. Och då frågade hon: Är det du och dina vänner som är med i tidningen? Behöver dina övriga vänner också vaccinera sig? Ja sa jag och så bestämmde vi tid med henne klockan 14.00 idag. Det är inte alltid man får gå vip på vårdcentralen;) Så sagt som det var gjort så blev vi vaccinerade ganska så raskt trots att det var kö. Vilket jag visserligen inte klagar över. Jag fick dock reda på att vaccinet består av 90% vatten och att barnmat innehålle 4 gånger mer kvicksilver per burk än vaccinet! Och det lät väldigt skrämmande!
Men allt gick som det skulle och vi har ännu inga biverkningar.

Men det var inta allt som hände idag, utan jag blev nämligen uppringd utav Radio Halland.
Dom hade sett oss i Hallandsposten och tyckte att det lät som en spännande resa och att dom väldigt gärna skulle vilja ha med oss i radio i morgon bitti. Så allihopa får hålla öronen öppna mellan 8.00 och fram till 9.30.
Vi kommer nämligen få vara med på ett hörn då=) Och vi tycker alla att det är jätteroligt!
Alla kommer inte till att följa med utan det blir Jag, Ella och Emelie.
Jag ser fram emot det i varje fall och jag hoppas att du gärna vill lyssna!

PS. om 6 dagar åker jag!! Jippie!
Och för er som är intresserade har vi även en reseblogg som man kan följa:
www.ssevenmonths.blogg.se 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0