Mest valspenderad 50 000 - lapp

Vi tog en lang frukost pa fredagen for det var sa javla regningt och vi hade iget speciellt som vi ville fa gjort.
Vi gick tillbaka till samma stalle som vi kakat kvallsmat kvallen innan for vi hade last om varldens storsta frukost meny for typ inga pengar alls. Stallet var rekommenderat av manga andra turister som tidigare varit dar. Jag kommer tyvarr inte ihag namnet men det var en sjukt bra restaurang. Inte for classig och inte for skabbig.
Jag bestallde in Continental Breakfast och fick: Varldens godaste kopp kaffe med mjolk, En pineapple shake, En tallrik aggrora med lok, tomat och paprika med gronsaker till, en tallrik med olika frukter, en skal med musli och yoghurt samt en baguett med butter & jam. Allt detta for bara 50 000 dong!!
Det motsvarar 20 svenska kronor! Jag har nog aldrig varit sa matt och tillfredstalld efter en frukost nagonsin!
Sa otoligt valgjort alltihop och valskmakande. Man kan val saga "kvalitet och kvantitet" i ett. Mums!



Pa eftermoddagen tordde vi inte att vi skulle fa nagot att gora med jag hade fel. Det blev ett hilma springande och mattande. Alla fick ett plotsligt sug for att kopa klanningar. Dom sydde om och mattade om dom for verkligen inga pengar alls. Jag kopte 2 siden klanningar, anpassade och omsydda efter min kropp. Jag ar sa lycklig! 
lovely lovely!

Bussen pa kvallen kom over en timme forsent, vi var radda att vi hade missuppfattat allt och kanske vantat pa bussen pa fel stalle eller nagot, men den kom till slut. En javla sitt buss med bla neon ljus och varldens samsta musik pa hogsta volym. Det tog val ca 3 timmar innan chaufforen fattade att folk sov battere utan den. 

Just nu befinner jag mig i Nah-trang. Vi kranglade lite med ett forsta hotell innan vi hittade ett andra som passade oss battre. Alla har tror att vi ar halv dumma i huvudet och gar pa vad som helst bara for att vi rakar var lite ljushariga. Men jag ska saga er det att efter Kina klarar man fan allt! Man blir stenhard! Och det behovs har ska ni veta.
 Jag vet inte vart benen bar idag men nagot skoj ska vi val kunna hitta pa. Imorgon kl. 8.00 aker vi till Sai-gon. Vi far hoppa over Muine for vi har alldeles for fa dagar. Och vi valjer hellre att spendera dom dar det finns mojlighet for lite mer sol.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0