Annu skumpigare vagar!

Jag vet att det blir ganska myckt inlagg om resan men det kan inte hjalpas. Sant ar laget just nu.
Om jag har klagat over transport tidigare sa vill jag klaga hardare idag. Assa vi har akt en liten javla mini buss inklammda langst bak i 7 timmar! Skont! Och i morse fick vi ga upp och ta bussen lockan 6.00. Trodde vi ja!
Det blev ju klart lite krangel, vad annnars!?
Igar bokade vi namligen flyg till Borneo. Det har vi namligen inte inkluderat i var jorden runt biljett. Och till det sa bokade vi turen till Kambodja och baten som vi ska aka pa Mekong floden imorgon.
Vi forstod det som att den bussen vi skulle aka i morse redan var betald, for vi betalde en massa olika grejer. Men tydlgen sa var den inte det. KUL!
Men det loste ju sig med den lilla miniu bussen. Jag har nog aldrig skumpat runt sa mycket i hela mitt liv.
7 timmar ar egentligen ingenting nar man i van vid bussar pa 12-13 timmar. Men nar det inte langre ar en sovbuss da ar det lite varre!

Sa imorgon blir det som sagt bat langs Mekong floden ove till Kambodja.
Sen ska vi overnatta Prom-phenn for att dagen efter ta oss till Ankorwat.
Jag ar osaker pa hur var internet till gang kommer till att vara da. Men den 30 november flyger vi till Borneo. For lte strander, orangutanger, berg och varme!

Jag borjade kaka malaria tabletter idag med. Jag vanta lite skakigt pa bieffekterna eftersom jag inte har provat dom innan jag akte, men det far val bara ga bra!

Tjingelng sa lange! Nu ska jag bestalla en ny pressad apelsin juice och njuta av kvalls varmen pa balkongen!





















Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0