Allt kan hända..

Ella har nog varit med om det jag inte visste kunde hända.
Hon var hemma i helgen och skulle arbeta sig igenom sin posthög.
Bland all post och alla gratulationsbrev hittade hon ett brev från
någon med riktigt taskig handstil.
Jaha tänkte hon och öppnade.
I brevet stod det något i stil med:

"Hej, jag vill börja med att gratulera på födelsedagen!
Du vet inte vem jag är,  men jag sitter på
anstalten i Halmstad och såg dig i tidningen.
 Jag tyckte du såg trevlig och snäll ut."

Han förklarade att han var snäll och egentligen inte hörde hemma
där och att han väldigt gärna ville
ha någon att breväxla med, för att få tiden att gå.

Vad gör man i denna situationen?
Har någon annan någonsin varit med om att någon från fängelset
skickar ett brev hem och vill breväxla?

Detta var nytt för oss i varjef all!
Och jag vet inte vad Ella kommer ta för beslut här.

Livet är fullt utav överraskningar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0