Halmstad is the shit!

I torsdags åkte jag hem till Halmstad!
Bäst i världen kan vi väl säga att denna stad är, i varje fall
under sommaren!

Bussen togs kl. 23 onsdag kväll och var framme kl. halv 5 torsdag morgon
Inte den bästa tiden kanske men men, det får man ta om man vill 
ha en halv dag extra. 

Danne, min vän i Oslo:) , skulle också till Halmstad
för att träffa vänner och bekanta.
Vi körde duo hela helgen, och njöt av den underbara sommaren.

Fredag förmiddag blev det stranden, vattnet var lite kallt men
annars var det helt pefekt! Jag träffade Bojan där, en gammal SPL-are!
Det är så kul att bara få åka hem och säga hej till alla
välbekanta ansikten och snappa upp de senaste!
Också en av sommares givmildheter!

Efter stranden drog vi på en shopping runda i stan, det var
så skumt att gå hemma på Strogatan igen, dock  underbart!
Efter en kvick shopping så blev det alkoshop för helgens
händelser så att säga. Korgen var ju ikke lätt!

Utgång på fredag kväll, kanske inte den vildaste förfest, men gott
humör vägde upp det mesta!  Det och promillen ;)  
Denna kvällen var vi med Maria, Dannes polare, det var också hon
 som tog oss på förfest på Brogatan.
. Innan vi skulle tills stan ville denna tös byta kläder
för hon hade spillt rose över en vit klänning!! I Deras kök hittade vi en
baouta toblerone som hon hade vunnit för ett år sedan. 
Den var inte tom ännu!! Mamma fixade...

 Det var ju Moskwa premiär också. Eftersom
man har vip-kort dit så var det väl inte så konstigt
att det var där man hamnade=)



Jag dansade tills mina fötter brann, jag gick barfota hem längs Storgatan
och Danne bar min på ryggen resten av vägen :)


På lördagen blev det
bakfylla, mer shopping, och besök hos farmor och mormor=)
Sen kom kvällen igen och då blev det party party!
Vi siktade in oss på uteserveringarna som var smockade med folk
som vanligt. Och där fann jag många och välbekanta leenden
bland alla stolar och bord.
JAG ÄLSKAR HALMSTAD UNDER SOMMAREN!
Speciellt när allt i Norge handlar om enbart biltema och jobb.
Jag fick dock ut 27 000 denna månad så jag ska inte klaga.
Men det är skönt att komm hem och bara leva lite för ett tag.

Jag hamnade återigen på Måstenson och jag dansade tills knäna gav sig!




En vild kväll helt enkelt;)


Se upp! Om 4 veckor är jag tillbaka...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0