S e m m e l d a g e n !

Idag har vi festat till det med något som vi kallar för chocko - semlor.
Jag och Julia gjorde en insats och skulle baka semlor tänkte vi.
Men tydligen så finns det inte semlor i Norge, i varje fall inte på det
ICA där vi handlade.
Och inte hittade vi någon mandelmassa heller.
Resultatet blev en "nutella-lock-a-like" gegga tillsammans med grädde
i en fika bulle kan man säga.
Detta serverades med en kopp kaffe toppad med grädde, kardemumma och kanel.
Helt otroligt om du frågar mig.
Och kreativt må jag säga för två uttröttade Oslo bor.
Ska jag vara ärlig så föredrar jag nog vår variant  av en semla :)

Här har ni mästerverket.
Som jag och Julia skapat med våra egna händer!




Och ja vi tömmde faten.




Kommentarer
Postat av: Bella

HAHAHA! Han på tv:n verkar nöjd älskling ;)kolla på honom. shit! haha=) så kul..

2009-02-28 @ 13:54:05
URL: http://partofbella.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0