Nu ska ni få höra! 14 - 16 augusti






Biltemas halmstads gäng har haft en grym helg. Vi har jobbat hela helgen men
den har helt enkelt varit grym=) och lönande!
Efter en 7 timmars arbetsdag i fredags så sätter vi oss på tåget och åker
söderut mot Moss, vi ska vara med och bygga upp ännu en butik.
Och när vi väl är framme så är det på arbetet direkt. (14 timmar jobbade vi totalt den
fredagen btw.) Redan på fredags kvällen började lyxen, inte bara fick vi mat
och fika varannan timme på jobbet, utan när vi väl kom till hotellet så fick vi varsitt rum. Dubbelrum
allihop av någon anledning, så vi slog ihop oss två och två för ingen ville sova själv.
Extra rummen använde vi bara för att duscha i. As chill.
Efter incheckningen blev det en snabb fixi fixi för att sedan gå ner till baren och öla..
Och allt detta på biltemas räkning, såklart ;)

Dag två startade med en grym hotell frukost.
Morgonens kommentar: Gud va jobbigt det är att bo på detta stora hotellet med
en alldeles för stor frukost buffé, man vet ju inte vad man ska välja!
...Dagens i-lands problem?!

Väl på jobbet så fick jag helt själv styra upp en hel elektronik hylla med, ja alla
sladdar som är komplicerade och som säljs på Biltema. Där stod jag som ett stort
frågetecken med i princip 200 lådor i högar runt omkring mig...de e greit de!
Men grym som jag är lyckades jag få upp allt på väggen, med lite assistans
fårn Bella som sprang och packade upp efter mina markeringar.
 Även denna dag bestod av en massa mat och fika. Vi fick till exempel kotletter med
ris och bearnaise, chillikorv med bröd, tårta fika, sen ännu en fika med muffins och frukt.
Plus allt detta så går dom runt i butiken och slänger ut glass och godis och läsk.
Helt otroligt! Arbetsdagen slutade klockan 18.00 och efter det bar det av till...
LASERDOM!! As kul verkligen,  vi spelade kvinnor mot
män och såklart vann mitt lag..;)
Säger ju sig själv! Vi var tvugna och köra två turer för vi
var så många som skulle spela.
Väl tillbaka på hotellet fick vi tacco buffé, as gott!
Sen drog sig kvällen mot baren igen.
Helt okey för det var öppen bar för hela biltema fram till klockan halv 2.
Hur vi ens stod på benen både på lördags morgonen och söndags
morgonen är fortfarande ett mysterium för mig.

Sedan jobbade vi hela söndagen, 11 timmar tror jag det blev och så har vi ju 100% på det =) inte så illa pinkat. När vi väl var hemma klockan 9 på kvällen fanns det verkligen ingen energi  till någonting annat än att bara lägga sig och sova, som om man inte hade gjort det på en vecka.

Så just nu är jag inne på min 10 arbetsdag i sträck av  21.
Vi får väl se hur detta slutar.

Mingelbilder ifrån Moss=)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0