En underbar helg med en underbar människa!

Den 4/4 var Annica, min lillasyster, på besök i storstaden Oslo.
Vi tillbringade 2 hela dagar ihop med allt vad det innebär..

Efter att jag slutade jobbet så gick jag för att möta min lilla
 jänta som anlände med bussen kl. 05.45.
Vi åkete hem och sov ut hela förmiddagen, jag var helt slut efter en arbetskväll
och Annica som nyss suttit 6 timmar på en buss uppskattade att få sova
i en mjuk dubbelsäng. 
Vi hade en ganska avslappnande dag, vi gjorde oss i ordning för att ge oss ut 
i Oslo stad. Dock lite besvikna på att solen inte tittade fram den dagen. 



Vi åkte till en park vid Majorstuen, Vigelandsparken. 
Hela parken är fylld med olika statyer av människor i olika ställningar.
 Nakna i olika poser =)

Vi promenerade igenom hela parken med humöret på topp, 
det ända som saknades var solen.
När vi fick höra hur kära Halmstad promenerade runt i 
t-shirt och grillade så tog det emot lite.
Men eftersom vi är typ bäst i världen så gick det bra ändå ;)




 



Efter vår fina runda bland dessa nakna männiksor tog vi en härlig fika
på ett Café i närheten. En latte, en mocka och två winerbröd med nötter.
Helt okey för mig, må jag säga!



På väg hem gick vi inom och handlade lite mat till
vår lilla påskmiddag vi skulle ordna för kvällen. 
Vi tänkte vi skulle handla lite öl med, men så blev det inte. 
Här i Norge så säljer man typ all öl och cider i butik.
Det tråkiga är att ölsäljet stänger klockan 8 på 
vardagar och klockan 6 på helger, trots att butikerna är öppna!
Det hade ju inte gjort något om det hade funnits
ett systembolag som stänger som i Sverige. 
Men så är det inte, och eftersom vi kom
försent så blev det ingen öl för oss.

Men vi kompenserade men en fika
på balkongen istället.


Myspys...

Senare på kvällen så gjorde jag mig i ordning för arbetet och Annica
hon gjorde iordning vår påsk middag.
Sviin gott, med pepparrot och gräddfil=)
mums..

 
Smaklig måltid, och jobba hårt ikväll!

 

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0